O'neill Patient Solicitors LLP logo

O'neill Patient Solicitors LLP

2.2 | 115 Reviews 115 Reviews | Housing & Property
222 Total Company Reviews info icon Housing & Property | info icon 222 Total Company Reviews Housing & Property | info icon 222 Total Company Reviews

Floors 2 and 3, 2 Stockport Exchange, Railway Road, Stockport, Cheshire, SK1 3GG

Accepting new clients

Floors 2 and 3, 2 Stockport Exchange, Railway Road, Stockport, Cheshire, SK1 3GG

Regulated by:

The Solicitors Regulation Authority

Regulator ID: 449172

O'neill Patient Solicitors LLP |

ReviewSolicitors Suitability Check

See availability

Expertise

Costs


Please enter a search query before checking suitability.
Our AI couldn’t identify the legal issue in that search 🤔 Try describing the legal problem in a different way.

O'neill Patient Solicitors LLP only have 222 reviews listed.

More Top-Rated and highly recommended law firms:

You may want to discover a firm with an established and proven reputation on ReviewSolicitors

O'neill Patient Solicitors LLP Review Scores & Client Satisfaction Overview

2.2
45%
Value for
Money
Value for money: 45%
33%
Success
Rate
Satisfied with outcome: 33%
28%
Would
Recommend
Would recommend to friends and family: 28%
Communication 2.2/5
Initial Impressions 3.1/5
Approachability 2.3/5
Documentation Accuracy 2.3/5
Legal Knowledge 2.6/5
Value for money 2.2/5

Accreditations

O'neill Patient Solicitors LLP are accredited by

The Law Society accreditation awarded to O'neill Patient Solicitors LLP
Conveyancing Quality Scheme accreditation awarded to O'neill Patient Solicitors LLP

Description

We are a modern, forward-thinking law firm that takes the stress out of buying and selling property. We offer a full range of legal conveyancing services to support you through every stage of your property journey.

Rankings by area of expertise

The rankings below show the areas of expertise that O'neill Patient Solicitors LLP offers to clients. You can see how good the service offered is in comparison to all other law firms nationally / locally.

O'neill Patient Solicitors LLP Review Scores & Client Satisfaction Overview

1.9
41%
Value for
Money
Value for money: 41%
42% below
national average
26%
Success
Rate
Satisfied with outcome: 26%
56% below
national average
22%
Would
Recommend
Would recommend to friends and family: 22%
59% below
national average
Communication 1.9/5
Initial Impressions 2.9/5
Approachability 2.0/5
Documentation Accuracy 2.0/5
Legal Knowledge 2.4/5
Value for money 2.0/5

Accreditations

O'neill Patient Solicitors LLP are accredited by

The Law Society accreditation awarded to O'neill Patient Solicitors LLP
Conveyancing Quality Scheme accreditation awarded to O'neill Patient Solicitors LLP

Description

We are a modern, forward-thinking law firm that takes the stress out of buying and selling property. We offer a full range of legal conveyancing services to support you through every stage of your property journey.

Rankings by area of expertise

The rankings below show the areas of expertise that O'neill Patient Solicitors LLP offers to clients. You can see how good the service offered is in comparison to all other law firms nationally / locally.

Contact & Locations - O'neill Patient Solicitors LLP

Floors 2 and 3, 2 Stockport Exchange, Railway Road, Stockport, Cheshire, SK1 3GG

Reviews

2.2 /5 115 Reviews
Filter your results
Star rating

Rating

Clients say

What clients say about O'neill Patient Solicitors LLP

The firm appears to specialise in conveyancing, remortgages, equity transfers and auction property purchases. Some clients praised individual staff for being professional, clear, responsive and efficient, with good practical support through complex transactions. However, most feedback was highly negative: slow progress, missed deadlines, poor case management, inaccurate or incomplete documents, unanswered emails and calls, and an over-reliance on an unhelpful app. Clients also complained of weak complaints handling, lack of accountability and repeated errors that caused stress, delays and extra costs.

Poor communication
Unanswered emails
Slow progress
Last-minute requests
Basic errors
Ignored complaints
Unprofessional staff
Helpful case manager
Clear updates
Professional service

ReviewSolicitors Review List

Profile image of Kirsty

Kirsty

Abysmal Service

Used ONP as the solicitors for a remortgage which involved a buy-out - they added nothing but stress to the process. Our original case manager didn’t respond to a single email we sent her, answer any phone calls or return a single voicemail over more than a month long period. On at least 3 occasions she sent an unclear message via the app at 5pm on a Friday, when I would immediately reply or call to clarify - out of office. We were repeatedly told the ID we provided wasn’t verified correctly, despite her colleagues telling us it was. We were under some time pressure and absolutely nothing was being done on our case. I phoned 4 times over 2 weeks to raise a complaint, asking to speak to a manager and was told a supervisor would call me back within 48 hours. I never received any call back or acknowledgement of the complaint raised. After my fourth call we did have our case manager changed - Hannah Richards took over and to be fair I cannot fault her. She was wonderfully helpful, clear and responsive. Her hard work meant that things did get resolved and I genuinely appreciate all she did. Still a shame however that it took such a poor experience and multiple complaints to receive the level of service Hannah provided. And I never did hear from a supervisor. Due to this I would not recommend using ONP - I have never been more stressed than I was during this process.

A representative from O'Neill Patient Solicitors LLP responded to this review

Thank you for taking the time to leave a review. We are sorry to hear that the service provided during your transaction fell below your expectations. So that we can assist you further please email info@onpgroup.co.uk and provide further details including the property address and your case reference so we may identify your case, alternatively, please call our main line on 0161 694 3000.

2
Collected on: ReviewSolicitor collection source logo
Profile image of Darren

Darren

Awful Experience- Do not use this company

If you read the other reviews for this company you will see a pattern: Awful customer service, inaccurate or incomplete information being provided, slow and unresponsive to any form of communication, the use of an app that is absolutely pointless and overall a complete lack of professionalism along the way. All of this is exactly what I experienced from start to finish. This remortgage would not have happened unless I had intervened and basically done their job for them. I was appointed this solicitor firm as part of a remortgage and you can understand why it is a free service because nobody would ever pay this company themselves. My advice: Read the reviews for this company, believe what everyone is saying, pay money for a firm that actually knows what they are doing, stay well clear of ONP.

A representative from O'Neill Patient Solicitors LLP responded to this review

Thank you for taking the time to leave a review. We are sorry to hear that the service provided during your transaction fell below your expectations. So that we can assist you further please email info@onpgroup.co.uk and provide further details including the property address and any case reference if you have one, so we may identify your case, alternatively, please call our main line on 0161 694 3000.

0
Collected on: ReviewSolicitor collection source logo
Profile image of Jodie

Jodie

Totally unprofessional

We began an equity transfer with this firm in July 2025 for what should have been a very simple matter. Unfortunately, it was instead a constant battle against the most basic errors, shockingly unprofessional communication, and a complete lack of client care. Every single stage of this process has been like pulling teeth, and frankly the company should be embarrassed at the way their staff deal with clients. Right from the start we encountered serious, fundamental mistakes. The first red flag was when the Transfer Deed had a critical error: it was sent to the seller with my partner's name in both purchaser fields, completely omitting me. If the seller had not luckily been my own sister, who happens to be a former lawyer, this error may not have been spotted and could have caused significant delays and financial impact. This pattern of basic error was repeated when the form again failed to properly detail our agreed tenure as tenants in common, requiring further correction and delay. These errors demonstrated that the case handlers clearly did not read through the documents they sent out. The communication was appalling. Emails were lazy and sometimes so poorly written they were hard to understand. There was zero attempt at professionalism. We were routinely given incorrect information (like being told the seller hadn't returned documents when they had), which caused unnecessary panic and forced us to act as go-betweens to fix their errors. Another frustrating situation was when a final balance invoice included an unexplained £1,000+ fee. No thanks to ONP, we discovered this was because the final redemption figure on our old mortgage was higher than the initial estimate from July. At no point was this variance flagged to us, which could have allowed us to adjust our borrowing. Even worse, our case handler could not understand our questions about it. After four clear emails seeking an explanation, the responses were evasive and showed a baffling lack of basic knowledge. I am still shocked that a conveyancer seemed unfamiliar with such a common remortgage issue. As with everything else, it was down to us to work out what was happening. Finally, we discovered that the new mortgage was set up to be paid out of a specific bank account without any prior discussion or consent from us. We were given no say whatsoever in which account the funds would be drawn from, they just seemingly took the liberty of picking out a bank account from the various details we had provided them for the process. After completion, we had to keep chasing for basic updates on outstanding documents, and were met with uninterested, dismissive responses – including one asking us what address we were even talking about. Frankly, anyone who has worked in any kind of job like this knows it takes two seconds to check an email chain to find that information. If it's not incompetence, then it's simply contempt for customers. The only positive note is that a separate team within the firm, which handled our declaration of trust, was professional and efficient, as you would expect. This does seem to be a particular issue with ONP’s conveyancing team. Overall, we were forced to manage and drive the entire process while correcting the firm's mistakes. The sheer lack of professionalism, care, or basic accountability made this one of the worst professional experiences we've ever had. I would strongly advise anyone to look elsewhere for conveyancing matters, as the stress and risk are simply not worth it.

A representative from O'Neill Patient Solicitors LLP responded to this review

Thank you for taking the time to leave a review. We are sorry to hear that your experience during your transaction did not meet your expectations. We acknowledge your comments and appreciate you taking the time to share your feedback. Customer feedback is important to us, and we will use your comments as part of our ongoing efforts to review and improve our services and processes. Thank you again for sharing your experience. We value all feedback and remain committed to providing the best possible service to our customers.

0
Collected on: ReviewSolicitor collection source logo
Profile image of anonymous

anonymous

Housing & Property

Really poor

Was shuffled off to these guys by a mortgage broker. Expect automated communication, and when it's not automated it's unbelievably poor. I haven't completed my remortgage yet and I feel extremely concerned by the whole process. P*** poor.

A representative from O'Neill Patient Solicitors LLP responded to this review

Thank you for your feedback. We’re sorry that your experience did not meet expectations. We would like the opportunity to look into this further. Please contact our team on our main line 0161 694 3000 or email info@onpgroup.co.uk with more details about your experience, including any relevant information, and we will be happy to investigate and address your concerns. We appreciate you taking the time to share your feedback.

6
Collected on: ReviewSolicitor collection source logo
Profile image of anonymous

anonymous

Housing & Property

Slow and unskilled

ONP were provided by the bank we were remortgaging with. I have bought and sold property for over 40 years, I have never had such a poor legal experience as that provided by ONP. 1. They wanted all comms through their app, but they didn’t keep it updated, eventually a member of staff admitted that emailing directly would be better. 2. They couldn’t get our title deeds, we ended up providing them after they got the deeds for a neighbouring property. 3. They are so slow at doing the simplest of tasks, I wonder what they gain by prolonging the process. 4. Staff could not comprehend even the simplest and most succinct emails, so I got replies asking me for the information that I had sent them in the email. I would never choose ONP, I can only assume that a high street bank partners with them because they are cheap.

A representative from O'Neill Patient Solicitors LLP responded to this review

Thank you for your feedback. We’re sorry that your experience did not meet expectations. We would like the opportunity to look into this further. Please contact our team on our main line 0161 694 3000 or email info@onpgroup.co.uk with more details about your experience, including any relevant information, and we will be happy to investigate and address your concerns. We appreciate you taking the time to share your feedback.

6
Collected on: ReviewSolicitor collection source logo

Reviews

1.9 /5 222 Reviews
Filter your results
Star rating

Rating

Clients say

What clients say about O'neill Patient Solicitors LLP

The firm appears to specialise in conveyancing, remortgages, equity transfers and auction property purchases. Some clients praised individual staff for being professional, clear, responsive and efficient, with good practical support through complex transactions. However, most feedback was highly negative: slow progress, missed deadlines, poor case management, inaccurate or incomplete documents, unanswered emails and calls, and an over-reliance on an unhelpful app. Clients also complained of weak complaints handling, lack of accountability and repeated errors that caused stress, delays and extra costs.

Poor communication
Unanswered emails
Slow progress
Last-minute requests
Basic errors
Ignored complaints
Unprofessional staff
Helpful case manager
Clear updates
Professional service

ReviewSolicitors Review List

Profile image of Kirsty

Kirsty

Abysmal Service

Used ONP as the solicitors for a remortgage which involved a buy-out - they added nothing but stress to the process. Our original case manager didn’t respond to a single email we sent her, answer any phone calls or return a single voicemail over more than a month long period. On at least 3 occasions she sent an unclear message via the app at 5pm on a Friday, when I would immediately reply or call to clarify - out of office. We were repeatedly told the ID we provided wasn’t verified correctly, despite her colleagues telling us it was. We were under some time pressure and absolutely nothing was being done on our case. I phoned 4 times over 2 weeks to raise a complaint, asking to speak to a manager and was told a supervisor would call me back within 48 hours. I never received any call back or acknowledgement of the complaint raised. After my fourth call we did have our case manager changed - Hannah Richards took over and to be fair I cannot fault her. She was wonderfully helpful, clear and responsive. Her hard work meant that things did get resolved and I genuinely appreciate all she did. Still a shame however that it took such a poor experience and multiple complaints to receive the level of service Hannah provided. And I never did hear from a supervisor. Due to this I would not recommend using ONP - I have never been more stressed than I was during this process.

A representative from O'Neill Patient Solicitors LLP responded to this review

Thank you for taking the time to leave a review. We are sorry to hear that the service provided during your transaction fell below your expectations. So that we can assist you further please email info@onpgroup.co.uk and provide further details including the property address and your case reference so we may identify your case, alternatively, please call our main line on 0161 694 3000.

2
Collected on: ReviewSolicitor collection source logo
Profile image of Fmc

Fmc

Brace yourself

Brace yourself for missed deadlines, overpayments, last minute requests, inexplicable jargon and total absence of attention to details. A disgraceful experience throughout. Grace Carter the main character of this tragedy.

A representative from O'Neill Patient Solicitors LLP responded to this review

Thank you for taking the time to leave a review. We are sorry to hear that the service provided during your transaction fell below your expectations. So that we can assist you further please email info@onpgroup.co.uk and provide further details including the property address and your case reference so we may identify your case, alternatively, please call our main line on 0161 694 3000.

0
Collected on: ReviewSolicitor collection source logo
Profile image of anonymous

anonymous

Extremely low Service Standards

Had the misfortune of having to use ONP as directed by a mortgage provider. Service was indescribably bad, emails unanswered for weeks, everything last minute leading to extra unnecessary costs. Complaints ignored and complaints procedure not implemented

A representative from O'Neill Patient Solicitors LLP responded to this review

Thank you for contacting us and for bringing your concerns to our attention. Please accept our sincere apologies for the level of service you have described. We take all customer feedback seriously, and we are sorry that your experience has left you feeling unsupported. We can confirm that your complaint has been received and is currently being reviewed. We will investigate the matters you have raised, including the concerns regarding our complaints process, and a full response will be provided to you as soon as possible.

1
Collected on: ReviewSolicitor collection source logo
Profile image of Darren

Darren

Awful Experience- Do not use this company

If you read the other reviews for this company you will see a pattern: Awful customer service, inaccurate or incomplete information being provided, slow and unresponsive to any form of communication, the use of an app that is absolutely pointless and overall a complete lack of professionalism along the way. All of this is exactly what I experienced from start to finish. This remortgage would not have happened unless I had intervened and basically done their job for them. I was appointed this solicitor firm as part of a remortgage and you can understand why it is a free service because nobody would ever pay this company themselves. My advice: Read the reviews for this company, believe what everyone is saying, pay money for a firm that actually knows what they are doing, stay well clear of ONP.

A representative from O'Neill Patient Solicitors LLP responded to this review

Thank you for taking the time to leave a review. We are sorry to hear that the service provided during your transaction fell below your expectations. So that we can assist you further please email info@onpgroup.co.uk and provide further details including the property address and any case reference if you have one, so we may identify your case, alternatively, please call our main line on 0161 694 3000.

0
Collected on: ReviewSolicitor collection source logo
Profile image of Jodie

Jodie

Totally unprofessional

We began an equity transfer with this firm in July 2025 for what should have been a very simple matter. Unfortunately, it was instead a constant battle against the most basic errors, shockingly unprofessional communication, and a complete lack of client care. Every single stage of this process has been like pulling teeth, and frankly the company should be embarrassed at the way their staff deal with clients. Right from the start we encountered serious, fundamental mistakes. The first red flag was when the Transfer Deed had a critical error: it was sent to the seller with my partner's name in both purchaser fields, completely omitting me. If the seller had not luckily been my own sister, who happens to be a former lawyer, this error may not have been spotted and could have caused significant delays and financial impact. This pattern of basic error was repeated when the form again failed to properly detail our agreed tenure as tenants in common, requiring further correction and delay. These errors demonstrated that the case handlers clearly did not read through the documents they sent out. The communication was appalling. Emails were lazy and sometimes so poorly written they were hard to understand. There was zero attempt at professionalism. We were routinely given incorrect information (like being told the seller hadn't returned documents when they had), which caused unnecessary panic and forced us to act as go-betweens to fix their errors. Another frustrating situation was when a final balance invoice included an unexplained £1,000+ fee. No thanks to ONP, we discovered this was because the final redemption figure on our old mortgage was higher than the initial estimate from July. At no point was this variance flagged to us, which could have allowed us to adjust our borrowing. Even worse, our case handler could not understand our questions about it. After four clear emails seeking an explanation, the responses were evasive and showed a baffling lack of basic knowledge. I am still shocked that a conveyancer seemed unfamiliar with such a common remortgage issue. As with everything else, it was down to us to work out what was happening. Finally, we discovered that the new mortgage was set up to be paid out of a specific bank account without any prior discussion or consent from us. We were given no say whatsoever in which account the funds would be drawn from, they just seemingly took the liberty of picking out a bank account from the various details we had provided them for the process. After completion, we had to keep chasing for basic updates on outstanding documents, and were met with uninterested, dismissive responses – including one asking us what address we were even talking about. Frankly, anyone who has worked in any kind of job like this knows it takes two seconds to check an email chain to find that information. If it's not incompetence, then it's simply contempt for customers. The only positive note is that a separate team within the firm, which handled our declaration of trust, was professional and efficient, as you would expect. This does seem to be a particular issue with ONP’s conveyancing team. Overall, we were forced to manage and drive the entire process while correcting the firm's mistakes. The sheer lack of professionalism, care, or basic accountability made this one of the worst professional experiences we've ever had. I would strongly advise anyone to look elsewhere for conveyancing matters, as the stress and risk are simply not worth it.

A representative from O'Neill Patient Solicitors LLP responded to this review

Thank you for taking the time to leave a review. We are sorry to hear that your experience during your transaction did not meet your expectations. We acknowledge your comments and appreciate you taking the time to share your feedback. Customer feedback is important to us, and we will use your comments as part of our ongoing efforts to review and improve our services and processes. Thank you again for sharing your experience. We value all feedback and remain committed to providing the best possible service to our customers.

0
Collected on: ReviewSolicitor collection source logo

Can This Law Firm Assist You?

Find the best legal expertise in the field, tailored to your needs. Assess availability, delve into specialist knowledge, and make informed decisions with transparency of cost.

Law firms are ranked based on past client experience. They can be evaluated by value, quality, and ethical standards, helping you find the firm you need.

See availability
Check expertise
Estimate Costs
Clear